Executat silit de catre Suport Colect – Firma celor de la BCR – support collect, executat de catre banca.

Executat silit de Suport Colect? Anulati executarea silita a recuperatorului de creante daca executarea silita este ilegala.

Suport Colect
Executat Pe Casa De Suport Colect

Pentru cei ce au deja credite la BCR si se afla in imposibilitate de plata , cu siguranta  cei de la Suport Colect v-au contactat pentru a va comunica faptul ca se ocupa de gestionarea creditului neperformant si va solicita sa ACHITATI de urgenta o parte din suma pentru a nu intra in executare silita.

Daca sunteti executat silit de Suport Colect trebuie sa aveti grija fiindca acesti recuperatori actioneaza in scopul bancii BCR S.A si in acela de a va vinde imobilele cu care ati garantat creditul.

Nu ar fi pentru prima data cand vedem dosare plecate spre recuperatorii de creante si care sunt puse in executare silita desi sunt ilegale.

Mai jos va aratam un alt dosar de tipul celor care #PRINDVIATA si un alt debitor care scapa de executarea silita imobiliara pornita de catre SUPORT COLECT SRL si Bucharest Financial Plazza, de fapt recuperatorii de creante din siajul BCR S.A

Cititi si:

Sunteti executat silit de recuperatorii de creante?

Completati formularul de mai jos.

Ceea ce nu stiu cei ce au creditele administrate de SUPORT COLECT este faptul, ca aceasta societate, practic SRL, este recuperatorul principal al BCR-ului.

Pentru a ridica si mai mult COSTUL deja mare al creditului, costul fiind deja mare dat fiind faptul ca exista o serie de comisioane si speze abuzive ce fac ca acest credit sa fie costisitor, se cesioneaza creditul catre SUPORT COLECT ce in baza contractului de cesiune mai adauga niste costuri imprumutatului iar asa din suma de 50000 E de restituti ea se transforma peste noaste in 60000 – 70000 euro.

In cazul in care debitorul si asa impovarat de toate platile ce trebuie sa le suporte, NU PLATESTE, atunci intervine Suport Colectul cu un executor judecatoresc agreat si incepe procedura de executare silita.

Singura arma impotriva executarii silite a Suport Colect este contestatia la executare silita.

Nu uitati, aceste cesiuni FICTIVE, pot fi demascate DOAR in instanta.

Din 2016 avand in vedere OUG 52/2016 RECUPERATORII NU mai au dreptul sa adauge dobanzi.

Nu va lasati abuzati de SUPORT COLECT, acestia nu fac altceva decat sa primeasca in gestiune un credit, pentru ca mai apoi sa il puna in executare cu COSTURI FOARTE MARI pentru debitor.

SUPORT COLECT si Bucharest Financial Plazza infranti in instanta- Debitorul Scapa De 90000 de Euro

Un alt dosar in care recuperatorul de creante Suport Colect este infrant. De data aceasta discutam despre un debitor cu o datorie veche din 2007 insa pusa in executare silita in 2019.

Partea urata si perfida este ca desi executarea silita este ILEGALA, daca debitorul nu ar fi contestat in instanta pe calea contestatiei la executare silita toate actele din dosar, ar fi ramas fara casa!

Somatia imobiliara emisa de catre executroul judecatoresc Cerbulescu Constantin pentru a-i vinde casa debitorului.

Executat silit de catre Suport Colect

Solutia instantai de judecata de anulare a intregului dosar de execuatre al recuperatorului de creante SUPORT COLECT

16.06.2023Ora estimata: 09:00
Complet: Complet Civil 6
Tip solutie: Admite cererea

Solutia pe scurt: 1. Admite cererea de chemare în judecată.

2. Anulează executarea silită efectuată în dosarul de executare silită nr. 176/E/2019 înregistrat pe rolul BEJ CERBULESCU CONSTANTIN.

3. Ia act că se solicită cheltuieli de judecată pe cale separată.

4. Admite cererea expertului COJOCARU MARIN de majorare a onorariului de expert.

5. Obligă contestatorii la plata către expertul COJOCARU MARIN a sumei de 500 lei onorariu suplimentar. 6. Dispune restituirea către contestatori a taxei judiciare de timbru în cuantum de 1.050 lei achitate în dosarul nr. 7017/225/2019, conform chitan?ei seria 109773/2019, nr. 108406(33) din data de 04.10.2019 – 1.000 lei şi seria 109773/2019, nr. 111318(20) din data de 15.10.2019 – 50 lei, ambele eliberate de Direc?ia de Impozite şi Taxe Locale Drobeta Turnu Severin, sub rezerva rămânerii definitive a prezentei hotărâri.
Document: Încheiere finală (dezinvestire)  2606/2023  16.06.2023

Av. Dr. Cuculis Adrian

62 comments to “Executat silit de catre Suport Colect – Firma celor de la BCR – support collect, executat de catre banca.”
  1. O intrebare am si eu : Daca avocatul nu iti ataca in instanta contestatia de executate in termen de 15 zile se mai poate face ceva?

    • Discutia referitoare la aceasta procedura este una complicata. Pentru contestatia la executare nu avem DOAR un termen de 15 zile. Putem avea si 3 ani. Fapt pentru care daca nu stiu speta in mod exact nu va pot raspunde.In conditii normale, da, termenul general este de 15 zile. Cu stima, av Cuculis 0722298011

      • Buna ziua.Tata a facut un credit in 2008 la BCR.Nu a platit la timp ratele si acestia au dat catre Suport creantele.Au trimis un angajament tatalui ca sa le platesca lor ratele in continuare urmand ca ultima luna toata suma restanta.Era pe 1an facut.Tata nu a stiut ce sa faca si a semnat.A platit 11luni ratele lor in continuare si ultima luna nu a putut da toata suma.Acestia au facut cateva licitatii pe casa cu care girase la banca dar fara succes.Apoi au trimis o instiintare ca sa incheiat executarea ca nu au putut vinde imobilul si nu mai are alte bunuri sa i le vanda.Apoi la cateva luni au aparut cei de la EOS.Acestia au tot trimis instiintari sa le dea banii ,au scos imobilul la licitatie si ei de cateva ori fara succes.Anu acesta in ianuarie au trimis catre firma unde tata lucreaza de cativa ani sa i se faca oprire pe salariu.Am luat legatura cu ei vrand sa le platim in rate suma care e de dat dar ei nu fac angajament pe perioada mai mare de 1an si nu am vrut sa semnam nimic.In angajament scrie ca ei au luat creantele de la BCR Dupa 8ani de cand tata a facut creditul.Nu se poate face nimic cu ei?Au dreptul sa preia cei de Eos sau e abuziv ce fac ei?Se poate face ceva in cazul lor?

  2. AM UN APARTAMENT CESIONAT DE BCR CATRE SUPPORT COLLECT SRL CARE L-AU SCOS LA VANZARE PRIN LICITATIE. NU AM FACUT CONTESTATIE IN TERMEN DE 15 ZILE DEOARECE AM GASIT INSTIINTAREA PREA TARZIU NEFIIND ACASA .
    AM DISCUTAT CU EXECUTORUL SI A ZIS CA DACA NU ESTE VANDUT BUNUL DUPA CATEVA LICITATII ,FIRMA SUPPORT CLLECT SRL RESTITUIE BUNUL INAPOI BANCII BCR .
    AM LUAT LEGATURA CU UNUL DIN REPREZENTANTII FIRMEI SUPPORT COLLECT SI A ZIS CA NU SE MAI INAPOIAZA INAPOI BANCII CI CA IL SCOT LA LICITATIE PANA CE SE VINDE .
    CE E DE FACUT , DEOARECE EU AS DORI SA FIE PRELUAT INAPOI DE BCR SI SA REIAU PLATA RATELOR .
    ORI INTREBAREA MEA ESTE , DACA A TRECUT TERMENUL DE CONTESTARE LA SCOATERE LA VANZARE CEL DE 15 ZILE NU MAI ESTE ALTA POSIBILITATE ?
    ORI EU AVAND UN CREDIT PE 25 ANI IPOTECAR ,BCR DUPA TREI ANI A CESIONAT BUNUL NEFIIND LA ZI CU RATELE DECI INREGISTRAND RESTANTE .NU A RECURS LA POPRIRE PE SALARII CI DIRECT LA CESIONARE SI NICI LA SOMATII DE PLATA ,DOAR AM FOST INSTIINTATA CA S-A CESIONAT CREANTA .
    VA MULTUMESC

    • Buna ziua stimate domn, doamna. Referitor la problema dvs. pe care o semnalati trebuie sa aveti in primul rand in vedere, faptul ca daca acel contract de credit bancar a fost cesionat mai departe catre SUPPORT COLLECT, datoria dvs. tocmai s-a majorat considerabil. Trebuie sa aveti in vedere mai ales faptul ca in conformitate cu dispozitiile legale, atunci cand se discuta despre un contract de credit bancar, un titlu executoriu practic,c are nu emana de la un organ de jurisdictie, termenul de contestatie la executare eronat este de 15 zile comunicat catre dvs. el in fond este de 3 ani de zile, insa nu multe persoane stiu acest lucru.

      In fine, pentru a putea contesta TOATA executarea silita, aveti nevoie de toate actele de executare silita si DA, tot ce inseamna contract de credit bancar poate fi contestat in 3 ani de zile si nu 15 zile.Trebuie sa aveti mare grija la actele de executare fiindca abuzurile cele mai mari sunt facute chiar de firmele de recuperari creante ale bancilor, sau mai bine zis firmele capuse ale S-Aurilor.

      Cu stima, av Cuculis 0722298011

  3. Buna ziua! Am si eu un credit ipotecar la BCR luat in 2007 pentru un apartament. Am dobanda variabila dar ideea e ca la inceput plateam undeva la 600 euro pe luna si dintr-o data peste 6 luni mi-a marit rata la 1100 euro. Am platit in continuare rata pana la un moment dat cand am ramas fara loc de munca. Am fost la banca sa fac o cerere ceva sa-mi micsoreze rata sau sa iau o amanare dar nici nu au vrut sa discute. Am inceput sa platesc cate 500 euro pe luna. La un moment dat am ajuns la banca sa vad cat mai am de platit eu stiind ca am o restanta de 4000 de euro cand am aflat cu stupoare ca in 2 luni de zile eu deja ajunsesem undeva la 9000 de euro restanta. Am primit acasa somatie precum daca nu platesc banca ar vinde creantele unei firme specializata recuperari credite, lucru care s-a si intamplat. In fine ideea e ca restanta mea a ajuns la o suma colosala eu stiind ca mai aveam de plata undeva la 60000 euro acum e undeva la 100000 euro eu avand un credit de 125000 euro initial. Am platit inclusiv 10000 euro odata pana sa vanda banca creantele, in speranta ca imi mai scade ceva la rata dar nu s-a intamplat nimic. In concluzie eu am ajuns sa nu mai platesc. Am fost la un avocat care mi-a spus ca singura solutie este sa fac o plangere la OPC pentru cresterea prea mari a dobanzii, ceea ce am si facut, dar am cateva luni bune de cand am depus plangere si eu nu am primit nici un raspuns. Am fost si am vorbit si cu cei de la Suport Colect care m-au asigurat ca e de durata executarea dar daca vreau sa platesc rate in continuare sa nu le mai platesc la banca ci sa le platesc lor ca banca nu mai are nici o treaba. Eu habar nu am daca mai pot face ceva tocmai de aceea va intreb cam ce sansa mai am sa nu pierd apartamentul? Multumesc!

    • Buna ziua stimata doamna. Faptul ca dvs. aveti un credit la BCR in prima faza nu poate decat sa va avantajeze. Aceasta banca a furat de clientii ei intr-un stil grosolan, probabil asa cum bine ati remarcat prin cresterea nejustificata de dobanda. Este lesne de inteles ca exista clauze abuzive in contract prin care dvs. ati platit dublu fara sa primiti nimic. Dvs. faceti aici o scurta detaliere a contractului insa cu siguranta, din practica, aveti comision de administrare, risc si acordare insa in mod obligatoriu dvs, trebuie sa cereti o recalculare integrala a sumelor pe care vi le-a perceput cu titlu de dobanda. Se numeste furt, ceea ce dvs. patiti.
      In fine, daca reveniti cu mai multe detalii va putem da o solutie in ceea ce priveste situatia complexa. Cu stima, av Cuculis 0722298011 avocat@indrumari-juridice.eu

  4. Buna seara

    Fac parte din categoria celor pagubiti de BCR si cesionati catre Suport Colect.In anul 2011 trebuiau sa ma execute .Acest lucru nu s-a mai intamplat deoarece sotul meu a decedat el fiind titular de credit iar eu coplatitor.Am anuntat prin fax executorul de decesul sotului meu si din acel moment respectiv 2 ani de zile nu am mai primit nici o notificare.Stiu ca lucrurile nu pot ramane asa.Nu stiu cum sa procedez in continuare .Va rog sa ma ajutati.

    • Buna ziua stimata doamna. Spre fericirea dvs. daca trec 3 ani de la momentul declararii scadentei anticipate, sunteti libera de orice sarcina. Acum imi pare rau ca trebuie sa folosesc cuvantul “fericire”desi dvs. ne-ati spus despre decesul sotului, insa sa scapati de aceasta datorie ar fi un lucru mare, tinand cont de faptul, ca cei de la SUport collect au dentinda de a abuza mai grosolan de clientii lor.
      In fine, trebuie sa analizam actele pe care le aveti si este posibil sa scapati fara sa mai platiti creditul. Cu stima, av Cuculis Adrian 0722298011

  5. Buna ziua
    platesc ratele la zi si casa imi este pusa la licitatie de suport colect. am doua credite la bcr unul in lei si unul in euro, la cel din lei am ramas restant in 2008 , si doamna Angela de la bcr bistrita mia zis ca dak achit 60 de mil in contu lei totul revine la normal, si am achitat acei 60 de mil. si de atunci platesc la zi amandoua ratele, am chitante, si in 2012 ma trezesc ca ma contacteaza cei de la suport colect sa semnez cu ei un contract ca si cum sa platesc toata suma intr-un an ca daca nu voi fi executat silit,. nu am semnat nimic. am platit in continuare la bcr pe cand o doamna de la suport colect imi spune ca din 2008 platesc cum vreau si bani astia nu se stiu nicaeri.. dar totusi cei de la bcr ii incaseaza si imi dau chitante.. nu stiu ce e gresit aici, iam dat in judecata si as vrea sa stiu daca am sanse sa castig, tinand cont ca am toate chitantele valabile pe toti anii si sunt la zi cu ratele si totusi nu stiu de ce casa imi este pusa la licitatie, pana si doamna executoare sa mirat si si doamna executoare mia zis sa ii dau in judecata, am pus avocat sau facut toate demersurile si tot se amana, as vrea sa stiu ce sanse am, chiar sunt cu psihicu la pamant nu stiu ce sa inampla, de la 100 si ceva de euro cat era rata la un moment dat a ajuns la peste 400 de euro si tot am platit si asa.. si acuma ma trezesc cu suport colect pe cap.. chiar nu stiu va rog o parere domnu avocat multumesc

  6. Buna ziua!
    am luat un credit de la bcr in 2008 iulie datorita unei situati disperate, nedorite am intarziat trei luni plata ratelor(in urma unei excursi in grecia impreuna cu familia fratelui meu i sa facut rau a fost internat in spitalul din orasul katerini iar dimineata cand am fost sa-l luam din spital nu l-am mai gasit ,am anuntat toate autoritatile Grecesti SI ambasada romaniei facand in tot acest timp numeroase drumuri cautandul in toata Grecia dar fara rezultat in tot acest timp…scuze)
    vrand sa platesc ratele restante cei de la banca nu mi-au primit bani spunandumi sa iau legatura cu firma
    SUPORT COLECT in aceasi zi am luat legatura cu acestia care spre surprinderea mea miau pus o conditie de plata prin care trebuia sa ranbursez tot creditul 95000eu in decursul unui an(creditul cu BCRse intindea pe perioada de30ani)imposibil pentru mine sa pot rambursa aceasta suma intr-un an! am implorat directorul banci deoarece aveam toti bani restanta !acesta mia raspuns categoric ca nu se mai poate face nimic ca sa pot plati ratele in continuare la BCR.M-am resemnat cu situatia mai ales ca pierdusem si atatia bani;5%contributia mea la cump terenului etc.in anul 2011am primit somatie de la executorul judecatoresc de scoatere la licitatie a celor doua ipoteci garanti aduse banci!acestea au fost evaluate la un pret foarte mic amandoua aproximativ 43000eu !acesti camatari au dreptul sa intre si in alte bunuri personale ?intre timp pretul a mai scazut cu 15%!va rog frumos sa ma ajutati! MULTUMESC!

    • Buna seara stimate domn. In primul rand imi manifest sincerele regrete
      pentru situatia dvs. atat in priviinta fratelui cat si in priviinta
      creditului. Secundar vreau sa va asigur de disponibilitatea noastra in
      priviinta situatiei dvs. Noi ne ocupam de o perioada indelungata doar de
      executarile silite si mai ales de BCR care prin SUPORT COLECT au distrus
      vietile oamenilor.
      Am o veste buna pentru dvs. In ianuarie s-ar putea sa scapati de ei,
      fiindca un client de-al nostru a pornit o cerere de insolventa impotriva
      lor, insa asta nu inseamna ca trebuie sa ignorati actele emise de
      executor.

      Cu stima, av Cuculis Adrian 0722298011
      avocat@indrumari-juridice.eu

  7. Buna ziua, am si eu o problema cu cei de la BCR si implicit cu cei de la Support Collect, in martie 2007 am contactat un credit de nevoi personale in euro in valoare de 6800 euro cu o dobanda de 7,8% atunci. In acelas an dar in luna noiembrie am facut un imprumut ipotecar in euro in valoare de 38 000 de euro cu o dobanda fixa in primul an de 5,5%. Intreband pe doamna care mi-a intocmit dosarul cu cat va creste dobanda in anii urmatori, aceasta mi-a raspuns ca “nu cu mult, mazim 2 procente” in schimb mi-a facut si creditul ipotecar pe acelas cont cu cel de nevoi personale avand o rata de 240 euro plus 110 euro la nevoi personale.
    Dupa un an, in decembrie 2008 ne-am trezit ca ni s-a marit dobanda la creditul ipotecar dar nu cu “maxim doua procente” ci a ajuns la 12,01 %
    In anul 2010 incepand din luna iunie cand au inceput resturarile salariale cu 25% la bugetari rata mea ajunsese cu inflatia euro la 370euro la ipoteca si 140 euro la creditul de nevoi personale. in total la 510 euro. Am cerut o restucturare de credit, mi s-a acordat in primul an sa platesc doar jumatate din rate iar dupa un an mi-au mai pus inca 30 de euro la fiecare credit
    Incepand din anul 2011 am ramas cu intarzieri la cele doua credite.
    Am mers din nou la BCR si le-am spus ca eu nu pot plati, insa ei mi-au zis sa stau linistit ca pot sa pun doar atat cat am pe luna nu neaparat intreaga rata. Cand i-am intrebat daca nu imi vor lua apartamentul daca nu achit rata intrega, ei mi-au raspuns ” da ce crezi dom’ne, ca BCR -ul e agentie imobiliara?, stai linistit si pune cat ai”
    Si am stat, am pus in fiecare luna dupa posibilitati, pana in septembrie 2013 cand am primit somatie de la executor ca am deja scos apartamentul la licitatie…
    M-am dus din nou la banca si surprizaaa… doasrul nu mai era la ei… iar eu nu mai aveam credit la BCR deoarece fusese deja achitat de o firma de asigurari , iar o alta firma de recuperari SUPPORT COLLECT imi preluase dosarul si ma executa silit.
    Dosarul meu fusese judecat la Judecatoria Tr. Severin in lun august fara ca pe mine sa ma anunte cineva, deci in lipsa. Am luat legatura cu cei de la firma asta Suport Colect si le-am cerut lamuriri iar ei mi-au spu ca am la dispozitie 15 zile sa pun 52 000 de euro in cont, acumulat cele doua credite sau in caz contrar imi vor scoate locuinta la licitatie…
    Am aflat din surse neoficiale ca domnii de la Suport Collect au cumparat dosarul meu pe 2000-3000 de euro de la banca si acuma ma jecmanesc pe mine sa le dau 51.000 de euro… ESTE CEVA DE FACUT CU HOTII ASTIA?
    AM VREO SANSA SA-I [PUN LA punct? Astept un raspuns.. va rog
    cu stima….

    • Buna ziua stimate domn. In legatura cu solicitarea dvs. va raspuns afirmativ, in sensul ca doar instanta de judecata i-a zdrobit in sentinte pe cei de la Suport Colect iar daca mai asteptam o perioada cei de la Suport Colect vor intra in insolventa, insolventa ceruta de un client de-al nostru. Intre timp dvs. ar trebui sa actionati in judecata SUPORT COLECT. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  8. Multumesc pentru raspuns, inainte de toate va urez un sincer La multi ani si un an nou fericit.
    Dar mai am cateva intrebari de pus daca imi permiteti…
    In cazul in care Suport Colect intra in insolventa si dosarul meu a ajuns la executor, ce se va intampla cu noi? Executorul va continua executarea silita? Cum pot afla daca Suport Colect va intra in insolventa? Multumesc..

  9. buna ziua as dori sa intreb si eu ca sunr de 2 ani cu casa in licitatie cat mai poate continua cu aceasta licitatie?si daca se mai poate face ceva sa pot ajunge la rate din nou ?va rog un raspuns eventual imi platesc un avocat ca cei de la suport colect sunt de o nesimtire crasa va multumesc

    • Stimata doamna. Cred ca problema nu se pune cat poate sa mai dureze, ci faptul ca ZI de ZI debitul dumneavoastra CRESTE si nu scade, asta inseamna ca poate sa ajunga dobanda peste soldul initial la nesfarsit, daca creditorul staruie in executare. Da, aveti dreptate suport colect sunt niste camatari legali care va vor executa si hartui pana recupereaza banii, asta daca nu va OPUNETI printr-o contestatie la executare, pentru a demasca toate ilegalitatile si nu sunt putine, pe care le au acestia in contracte. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  10. Buna ziua domnule avocat.
    Doresc sa va supun atentiei cel mai mare abuz facut de catre BCR Giurgiu si BCR Centrala. Ca toata povestea sa fie mai usor inteleasa imi permit sa va redau in continuare articolele aparute in saptamanalul Jurnalul Giurgiuvean, articole care explica argumentat si documentat ceea ce mi se intampla. Inainte de toate acestea tin sa precizez faptul ca propria-mi locuinta a fost scoasa la licitatie de catre cei de la Suport Colect. Si acum … intreaga poveste:
    20 septembrie 2011
    By Jurnal Giurgiuvean
    În ziua de 10 ianuarie 2010, George Duţă, patronul firmei OVIRA SRL din Giurgiu era găsit spânzurat în propriul atelier de tâmplărie PVC, prietenii şi cunoscuţii punând acest gest pe seama datoriilor materiale în care acesta fusese înglodat. La aproape 2 ani de la acest incident soţia acestuia, Dana Duţă, rupe tăcerea demonstrând că moartea soţului său a fost provocată de către conducerea BCR, bancă la care cei doi soţi făcuseră un credit de aproape un milion de euro cu scopul construirii unui complex rezidenţial cu apartamente de Lux. Mai mult de atât, administratorul societăţii OVIRA INVEST SRL (a nu se confunda cu firma soţului, OVIRA SRL!) a reuşit să trezească interesul DNA, care a început urmărirea penală împotriva unor funcţionari ai Băncii Comerciale Române- sucursala Giurgiu, pentru „abuzuri grave în serviciu, uz de fals şi înşelăciune”. În rândurile următoare veţi vedea cum reuşeşte BCR să-şi înşele clienţii cu scopul de de a-i băga în insolvenţă.
    Băncile – cioclii economiei locale
    Zilele trecute, omul de afaceri Dinu Patriciu îi dădea peste nas guvernatorului Mugur Isărescu, cerând restructurarea BNR pe care o acuza că ia decizii proaste. Aceeaşi demonstraţie o face astăzi Dana Duţă, administrator al firmei SC OVIRA INVEST SRL din Giurgiu care confirmă incompetenţa directorilor unei bănci subordonate BNR, în speţă Banca Comercială Română, scursala Giurgiu. Veţi constata singuri cum „prin anumite acţiuni, emiterea unor documente false şi nerespectarea cu intenţie a clauzelor contractuale”, sucursala BCR Giurgiu a jucat rolul de cioclu, reuşind performanţa falimentării în doar doi ani (2007-2009), a uneia dintre cele mai prestigioase şi prospere societăţi giurgiuvene, este vorba despre SC OVIRA INVEST SRL.
    Un vis frumos: casă de lux!
    În data de 21.05.2007, SC OVIRA INVEST SRL – reprezentată de asociat unic Duţă Dorina Daniela – şi sucursala BCR Giurgiu – reprezentată la acea vreme de directorul Anghel Popescu – încheiau şi semnau un credit ipotecar „pentru persoane juridice” (nr.109/21.05.2007) ce avea ca obiect acordarea unui credit ipotecar pentru finanţarea unui proiect de investiţii imobiliare, în proporţie de 81,4% (918.000 de euro), urmând ca restul sumei necesare construcţiei să fie suportată de firmă. Era vorba de un P+4E, constând în apartamente de lux, în valoare de peste un milion de euro. Contractul cuprindea 4 tranşe de credit şi se întindea pe un termen de 15 ani de la data primei tranşe, cu o perioadă de graţie de 15 luni. La scurt timp după încheierea acestui credit directorul sucursalei BCR Giurgiu, Popescu Anghel era schimbat din funcţie cu aceea care avea să dea naştere unui întreg lanţ de ilegalităţi şi abuzuri, noul director executiv, Tonca Liliana. Primul semn de întrebare este cum această persoană a fost promovată pe post, atâta timp cât soţul ei este comisar şef al Serviciului de Investigare a Fraudelor, din cadrul IPJ Giurgiu, răspunzând (cred că aţi ghicit!) chiar de departamentul „Bănci şi Bugetari”!!? Asta da incompatibilitate! Închipuiţi-vă la sesizarea vreunui client ce mamă de control urma să efectueze domn’ comisar Tonca, soţiei sale!
    Cabala
    Imediat după semnarea contractului, SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu a încheiat cu sucursala BCR Giurgiu mai multe acte adiţionale ce au modificat sau au completat anumite clauze, pe care nu vi le vom reda dintr-un motiv lesne de înţeles: lipsa de spaţiu tipografic. După 4 zile de la data semnării contractului de împrumut (25.05.2007) la ora prânzului (13.00) SC OVIRA INVEST SRL plătea Băncii suma de 45.653,06 Ron, echivalentul a 13.770 de euro la acea vreme, sumă reprezentând comision de gestiune de 1,5%. Acest comision de gestiune era plătit pentru ca Banca să poată pune creditul la dispoziţia clientului, credit integral ce de fapt nu a fost pus niciodată la dispoziţia firmei giurgiuvene. Deşi ea îşi încasase, după cum aţi observat, comisionul! Un an mai târziu, în data de 12.06.2008, evaluatorul intern al BCR Giurgiu este pus să verifice pe teren stadiul lucrărilor. Acesta constată că investiţia a fost realizată 59% şi că sumele alocate au fost utilizate conform prevederilor contractului. Două luni mai târziu, în data de 27.08.2008, evaluatorul intern al BCR Giurgiu face o nouă verificare a lucrărilor, constatând că faţă de proiectul iniţial se turnase o placă suplimentară la corpul B al imobilului, creându-se spaţii tehnice, deşi iniţial aici era prevăzut doar „umplutură de pământ”. În consecinţă, evaluatorul recomandă Băncii refacerea devizului cu suplimentarea „cantităţilor de lucrări şi materiale”. În datele de 29.09 , 06.10 şi 08.10. 2008 SC OVIRA INVEST solicită BCR Giurgiu să efectueze plăţi către diferiţi furnizori de materiale, solicitări faţă de care BCR Giurgiu nu are însă nicio reacţie. Ulterior justificarea Băncii a fost că imobilismul s-a datorat faptului că reprezentanţii lor nu văzuseră materialele la locul construcţiei. Administratorul societăţii OVIRA INVEST, Daniela Duţă, a considerat acest gest însă ca fiind „de rea credinţă” , declarân-du-ne că a înţeles de la început antipatia directoarei Tonca prin faptul că, la scurt timp după înlăturarea lui Anghel Popescu de la conducerea BCR Giurgiu, cineva răspândise zvonul conform căruia fostul director al sucursalei, ar fi încasat o „şpagă” de 100.000 de euro pentru a oferi acest credit firmei OVIRA INVEST, lucru total neadevărat. Totodată, Daniela Duţă preciza că, deşi conducerea Băncii n-a dat curs sugestiei evaluatorului privind suplimentarea cantităţilor de lucrări şi materiale, Banca s-a scandalizat gratuit într-o adresă în care cerea socoteală administratorului societăţii giurgiuvene pentru „lipsa materialelor de la locul construcţiei”, deşi ele se aflau în incinta fabricii SC OVIRA INVEST, în timp ce cărămida pe care o tot invocau „bancherii” se afla în curtea furnizorilor (BADUC), la câteva sute de metri de imobilul aflat în construcţie. Iată un prim moment penibil, orchestrat prost, sub formă de şicană, de însăşi directoarea Băncii, după cum ne declara Daniela Duţă. În ziua în care BCR transmitea această adresă către SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu, Daniela Duţă era anunţată telefonic de către un lucrător al BCR că dosarul de credit al SC OVIRA INVEST a fost preluat de către Centrala BCR, fără însă a se motiva în vreun fel această decizie. De abia după insistenţele disperate ale Danielei Duţă, banca a recunoscut cu greu, că dosarul societăţii fusese pasat Centralei BCR. A fost declicul care a declanşat nebunia ce urma să se consume la nivelul cel mai înalt!
    Banca nu zice decât CIP!
    În urma acestei mişcări, SC OVIRA INVEST face o solicitare Băncii prin care îşi manifesta dorinţa de a semna un act adiţional pentru decalarea celei de-a patra tranşe cu 30 de zile, pentru a nu mai fi obligată să plătească un „comision de neutilizare” în cuantum de 1,5%, act adiţional (nr. 109/16345/F/) încheiat în data de 30.10.2008 la sediul sucursalei BCR Giurgiu.
    Şi acum ţineţi-vă bine!! În data de 05.11.2008 BCR Giurgiu anunţă OVIRA INVEST SRL că în termen de 5 zile trebuie să deconteze fila de CEC cu suma de 8503,17 Ron, deşi această filă fusese achitată cu o săptămână înainte, adică în data de 31.10.2008!! Din acest moment, Cutia Pandorei se deschide, generând rău după rău, Daniela Duţă sesizând în avalanşă o grămadă de neconcordanţe între ceea ce se întâmpla de fapt în realitate, şi ceea ce reieşea din documente. În ziua de 7.11.2008 Daniela Duţă este atenţionată telefonic că OVIRA INVEST se află în „incidenţă bancară”, sau cum mai spun funcţionarii bancari, firma intrase în CIP (Centrala Incidentelor de Plăţi), din lipsă totală de disponibilităţi, pentru suma de 1165,25 Ron, deşi conform extrasului de cont (nr.194/ 07.11.2008) eliberat pentru data de 06.11.2008, OVIRA INVEST deţinea în cont suma de 26.100 Ron! Cu toate astea, Banca trimite cererea de înscriere a refuzului bancar (FNC nr.204/07.11.2008) şi somaţia (nr. 176 cu aceeaşi dată) către OVIRA INVEST, cerându-i să nu mai emită CEC-uri, şi să restituie – fără întârziere – tuturor băncilor, formularele de CEC ridicate de la acestea. În aceeaşi zi, stupefiată şi bănuitoare că însăşi conducerea sucursalei doreşte să o vadă cât mai repede la sapă de lemn, Daniela Duţă intră val-vârtej pe uşile sucursalei BCR Giurgiu, unde au loc mai multe discuţii pe această temă. Patru zile mai târziu (11.11.2008), OVIRA INVEST SRL primeşte o cerere de anulare a incidentului de plată privind CEC-ul la care se făcuse referire, cu scuzele de rigoare ale Băncii pentru eroarea comisă. În jurul prânzului însă din nou stupoare! Daniela Duţă află că este în interdicţie bancară. De data aceasta pentru alte sume. Şi tot aşa… Păpuşarul acestor neîntrerupte ilegalităţi lovea fără întrerupere sperând că foarte curând îşi va îngenunchea victima. O nouă vizită la sucursala BCR, din partea administratorului firmei OVIRA INVEST, alte discuţii aprinse, în urma cărora- după acelaşi procedeu- Daniela Duţă este asigurată că şirul greşelilor s-a încheiat şi că totul se va remedia, „ negreşit”, foarte repede. (* n.red.- Drept dovadă a greşelilor Băncii stau mărturie cererile de anulare a incidentelor de plată privind CEC-ul nr 463/11.11.2008; 453 şi 464 /12.11.2008 (…) „dintr-o eroare sau omisiune a persoanei declarante” în cazul de faţă, BCR Giurgiu!)
    Pân’ la Dumnezeu te mănâncă sfinţii
    În toată această perioadă de mahmureală nocivă a funcţionarilor Băncii, SC OVIRA INVEST a fost nevoită să amâne plăţile prin CEC-urile emise către furnizorii de servicii şi materiale, societatea nemaibeneficiind de plata la termen de 30-60 de zile pentru materialele achiziţionate, ci doar cu plata la livrare. Drept urmare, s-au pierdut discounturi, s-a redus creditul comercial de care OVIRA INVEST beneficia pe piaţa firmelor de profil, toate aceste cauze conducând la întreruperea, pentru moment, a activităţii firmei.
    La solicitarea administratorului OVIRA INVEST SRL, în data de 12.11.2008 sucursala BCR Giurgiu îl înştiinţează pe administratorul societăţii că interdicţiile bancare au fost ridicate, făcând o mică menţiune ce avea menirea de fapt de a o absolvi (pe ea banca!) de toate greşelile comise până atunci, cerând „a se asigura disponibilul necesar pentru instrumentele de debit emise de SC OVIRA INVEST SRL”. Răspunsul Băncii era formulat de parcă răspunderea pentru bâlbele şi aberaţiile Băncii o avea exclusiv, firma OVIRA INVEST SRL !? Ba mai mult, culmea tupeului!, BCR Giurgiu trimite o cerere de consultare în FNPR (nr.25140/12.11.2008) din conţinutul căreia rezultă faptul că în perioada 12.11.2001-12.11.2008 SC OVIRA INVEST nu figura la CIP cu incidente de plăţi majore. În inconştienţa lor, funcţionarii Băncii tocmai îşi recunoscuseră vina! În data de 13 (zi cu ghinion!) noiembrie 2008, spre seară, Daniela Duţă primeşte un alt telefon de la un operator de ghişeu al CEC BANK Giurgiu, care o anunţa că SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu se afla din nou înregistrată în CIP de către BCR Giurgiu cu suma de 5040 Ron, sumă care mai figura o dată în CIP cu cererea nr. 463/12.11.2008, sumă ce în realitate fusese achitată cu un Ordin de plată. Exasperată, Daniela Duţă, a luat legătura imediat cu o funcţionară a Băncii – Coman Zoica – care face pe sfânta negând cu vehemenţă că OVIRA INVEST se afla în CIP. Părea o glumă proastă, dar nu era… Pe şest, convinşi că nimeni nu o să se prindă, funcţionarii Băncii, la fel de sfinţi şi ei ca şi Zoica noastră, au procedat la anularea interdicţiei bancare, lucru constatat în urma unor numeroase cereri de consultare CIP făcute în cursul zilei de 14.11.2008 de către Daniela Duţă. De precizat faptul că acest ultim incident de plată a avut ca obiect aceeaşi filă de CEC în valoare de 5040 Ron pentru care OVIRA INVEST SRL mai fusese o dată în interdicţie bancară, în data de 11.11.2008!! Cine sunt cei vinovaţi pentru toate aceste gafe, ilegalităţi, abuzuri? Păi, în ordinea posturilor pe care le ocupă: Tonca Liliana – director executiv; Grigoriu Ionuţ Bogdan- consilier clienţi micro; Vitan Petre – consilier clienţi micro; Cazacu Florin – consilier clienţi zona rapidă; Coman Zoica- lucrător ghişeu. Iată de ce administratorul societăţii OVIRA INVEST SRL Giurgiu, în plângerea depusă la DNA în data de 01 martie 2011, îi acuză pe toţi cei numiţi mai sus de: „abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, în formă calificată; uz de fals şi înşelăciune cu consecinţe grave raportat la art. 17 lit. „c” şi „d” din Legea 78/2000 actualizată”, considerând totodată că prin acţiunile diverse ale celor cinci funcţionari ai sucursalei Băncii, a fost blocată demararea contractului de credit ipotecar bancar (109/16345/21.05.2007), în valoare de 1.186.713 euro.
    Şicane, farse, indiferenţă…
    Sesizând atitudinea ostilă şi totodată sfidătoare a conducerii BCR Giurgiu, faptul că toate promisiunile şi angajamentele verbale făcute până atunci, cât şi cele scrise, nu au fost niciodată respectate, soţii Duţă înaintează în data de 12.11.2008 un memoriu către preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). În memoriu, cei doi îi aduc la cunoştinţă acestuia neregulile din BCR în ceea ce priveşte relaţia bancă-client, cât şi interdicţiile bancare ilegale şi abuzive comise împotriva OVIRA INVEST.
    „Am mers personal la Barbu C-tin, director în cadrul ARB” – ne declara Daniela Duţă „ocazie cu care am primit asigurarea acestuia că memoriul meu va fi supus atenţiei Preşedintelui BCR – Dominic Bruyneseels – în aceeaşi zi, fapt care s-a şi întâmplat. Dovadă este adresa nr.99/17.11.2008, certificată prin Anexa nr.29. Cu toate astea un răspuns la memoriul depus am primit abia după 6 luni (13. 05.2009) ceea ce mi-a dovedit că nici de data aceasta cazul nu fusese studiat în esenţa lui. În conţinutul răspunsului Centralei BCR (nr.752/13.05.2009) directorul executiv, Mititelu Sorin Cristinel, continua seria de şicane şi farse la care fusesem supuşi până atunci, făcând abstracţie în răspunsul dat, de modalităţile ilegale şi abuzive prin care firma OVIRA INVEST SRL fusese introdusă în CIP, având interdicţie bancară. Felul în care fusese abordată situaţia reliefa faptul că nu se individualizaseră deloc cauzele reale pentru care filele de CEC nu aveau acoperire. Nu s-a ţinut cont nici de faptul că introducerea societăţii, pe care o administram, în CIP s-a făcut din greşeala şi omisiunile funcţionarilor Băncii giurgiuvene, lucru probat prin cererile de retragere din CIP formulate de Bancă, cereri pe care vi le-am pus la dispoziţie pentru realizarea acestui material. Mai mult, în conţinutul răspunsului formulat, pe care-l consider formal, de către organul de control bancar, se abordează teoretic funcţionarea acestui instrument bancar (fila CEC), fiind invocată legislaţia în vigoare fără a se încerca studierea cu profesionalism şi în mod obiectiv a situţiei”, ne-a mai declarat Daniela Duţă. Întorcându-ne la momentul noiembrie 2008, OVIRA INVEST, care suferise în tot acest interval de timp prejudicii majore, era nevoită (în data de 14.11.2008) să-şi întrerupă activitatea. „La finele lunii noiembrie aveam să aflăm că dosarul OVIRA INVEST SRL Giurgiu fusese trimis în mod cu totul nejustificat, către Departamentul Workout Retail (n.red: un departament ce se ocupa de firmele cu probleme), încă din momentul trimiterii lui către Centrala BCR, cu vreo două luni în urmă”, ne preciza Daniela Duţă. Un alt abuz al BCR Giurgiu.
    „După ce mi s-a aprobat tragerea tranşei nr. 4 din creditul acordat, tranşă în valoare de 71.788 euro, în conţinutul aceleiaşi adrese a BCR, în mod cu totul nefiresc şi ilegal, apare o menţiune care suna aşa: „ în cazul în care societatea va înregistra sume restante la credite, departamentul Workout Retail va demara procedurile de recuperare, prin executare silită. Menţionăm că membrii grupului Duţă – Telehoi (CIC 32787) respectiv: Duţă George; Duţă Dorina Daniela; SC OVIRA SRL şi SC OVIRA INVEST SRL se află sub administrare workout”. O menţiune în care apărea halucinant, după cum aţi observat, un nume nou: cel al fostului asociat al lui Duţă George, Constantin Telehoi, de care cei doi soţi se despărţiseră încă din anul 2004. Ce rost avea oare acest mic detaliu? O menţiune ce parcă avea darul de a prevede dezastrul ce urma să vină. Evident tot cu concursul funcţionarilor aceleiaşi bănci: BCR Giurgiu!
    Banca cere! Nu are nevoie de clauze…
    „Dacă tot intrasem în horă trebuia să joc, acum, până la capăt!” – mai spune Daniela Duţă. „Aşa că pe 2 decembrie 2008 am solicitat motivat Centralei BCR, respectiv Direcţiei Workout Retail (WR), trageri din tranşa a cincea, în valoare de 133.105 euro. (vezi anexa nr. 33). Cinci zile mai târziu departamentul „WR” ne transmitea în scris un răspuns, solicitându-ne în acelaşi timp unele precizări în legătură cu stadiul lucrărilor, suplimentarea garanţiilor constituite până la acea dată, cât şi obţinerea unei scrisori de garanţie din partea FNGCIMM, de minimum 50% din valoarea creditului total, prin ipotecarea bunurilor proprietate personală a celor doi acţionari (soţii Duţă) precum şi cele ale celor două societăţi (OVIRA şi OVIRA INVEST).” Bănuind că din nou li se pregăteşte ceva , la rândul lor, soţii Duţă solicită departamentului „WR” să le menţioneze conform căror clauze contractuale Centrala BCR solicită garanţii suplimentare, atâta timp cât cele două părţi se aflau în cadrul aceluiaşi contract, aceleiaşi sume, iar investiţia se apropia de final, ajungându-se deja la trageri din tranşa a cincea. Iritată de această neaşteptată solicitare, conducerea Băncii nu a mai catadicsit să le răspundă celor doi Duţă în scris, mulţumindu-se doar să le dea un telefon, spunându-le scurt: „Banca cere, nu are nevoie de clauze contractuale!” Punct! O discuţie telefonică – cu telespeaker-ul deschis – avută în prezenţa contabilei firmei OVIRA INVEST, Ruse Maria, şi a secretarei Teodora Costea. Pentru
    a-şi dovedi buna credinţă, Dana Duţă acceptă să dea departamentului „WR” din cadrul Centralei BCR ceea ce dorea, fiind de acord cu suplimentarea garanţiilor bancare, de fapt scopul principal pe care îl urmărea Banca. Pentru că nu mai avea însă încredere în BCR, Dana Duţă solicită la rândul său Băncii ca tragerea din credit să se facă în aceeaşi zi în care urmau să se semneze contractele de ipotecă.
    Nimeni nu intuia însă că scenariştii pregăteau o nouă şicană „made in BCR.” La data de 5 ianuarie SC OVIRA INVEST primea din partea Centralei BCR o adresă prin care era informată că la acea dată avea o datorie în valoare de 7383,31 euro, atrăgându-li-se atenţia celor doi Duţă, ca pe viitor să efectueze plăţile ratei lunare, în valoare de 6433,06 euro. Acest lucru era solicitat deşi în graficul de rambursare a creditului nu figura o astfel de sumă, şi mai ales la aceea dată. Nu era însă prima dată când BCR-ul născocea reguli noi în timpul jocului.
    În data de 2 februarie 2009 SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu face o ultimă încercare de a efectua trageri din credit. Răspunsul Băncii este însă la fel de scurt şi concis: „Mai întâi vrem suplimentarea garanţiilor!”, dovedind că de fapt nu se urmărea în niciun caz finalizarea obiectivului ci, mai presus de toate, suplimentarea garanţiilor. Tot în cursul anului 2009 la sediul firmei OVIRA INVEST SRL are loc o întâlnire cu Luminiţa Revnic din cadrul Centralei BCR, Departamentul Executări Silite. La întrebările legate de abuzurile comise de către funcţionarii BCR, doamna cu pricina demonstrează soţilor Duţă că este setată pe aceleaşi răspunsuri stereotip: „nu ştiu”, nu comentez”… Au urmat discuţii telefonice aproape zilnice cu salariaţii Centralei. Daniela Duţă a reuşit chiar şi o confruntare faţă în faţă cu reprezentanţii BCR când a sperat iluzoriu că va găsi o rezolvare amiabilă a situaţiei şi respectiv că va putea continua şi finaliza lucrările în parametrii ajustaţi condiţiilor de criză din România. Şi de această dată însă răspunsurile Băncii au fost evazive şi ambigue.
    Au divorţat ca să convingă Banca!
    Pentru că de fiecare dată, probabil intenţionat, Centrala alătura societăţii OVIRA INVEST numele societăţii OVIRA SRL, considerându-le „grup de firme”, soţii Duţă hotărăsc, de comun acord, să divorţeze! În acest mod – sperau ei – să salveze societatea, de influenţa nefastă a BCR, prin divorţ cele două societăţi nemaifiind considerate grup de firme!! Tot în această perioadă, pentru că OVIRA INVEST alunecase pe un trend descendent (vina aparţinând exclusiv Centralei BCR prin introducerea abuzivă şi ilegală în incidente de plăţi), se modifică tot cash- flow-ul societăţii, nemaiputându-se achita datoriile acumulate la SC OVIRA SRL, fapt care a condus la crearea unor grave probleme financiare. De precizat că cele două firme, prin obiectul lor de activitate, erau interdependente, problemele uneia afectând-o grav pe cealaltă. (SC OVIRA SRL producea geam termoizolant, fiind şi principalul furnizor de materiale pentru SC OVIRA INVEST SRL, care producea tâmplărie din PVC şi aluminiu). Pe 7 ianuarie 2010, cu doar 3 zile înainte de tragedia ce avea să se consume în viaţa soţilor Duţă, SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu intra în insolvenţă. Una din marile firme locale, cu un număr de 50 de salariaţi, închidea porţile, după ce fusese şicanată în fel şi chip de o bancă ce ar fi trebuit să îi ajute pe proprietarii acestui proiect extrem de îndrăzneţ, şi nu să-i împingă în braţele disperării şi, în final, ale falimentului. În aceeaşi plângere penală înaintată DNA-ului, personal procurorului şef al secţiei de Combatere a Infracţiunilor – Ţuluş Doru Florin – Daniela Duţă reclamă faptul că prin modul de acţiune şi documentele întocmite numiţii: Mititelu Sorin Cristinel- director executiv; Ionescu Cristina- şef Departament Workout Retail; Luminiţa Revnic – funcţionar în cadrul Departamentului Executări Silite; Puiu Hermina Raluca- coordonator proceduri juridice, toţi din cadrul Centralei BCR se fac vinovaţi de săvârşirea infracţiunilor de: „abuz în serviciu contra intereselor persoanelor în formă calificată”, „uz de fals”; fals material în înscrisuri oficiale şi înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave (raportat la atr. 17 lit. „c” şi „d „ din legea 78/2000 actualizată). Administratorul SC OVIRA INVEST, Daniela Duţă ne mai mărturisea un element ce merită amintit: la solicitarea Centralei BCR, în data de 26.06.2007 firma pe care o administra încheiase cu Societatea OMNIASIG o poliţă de Asigurare (F nr. 738197) pe care o concesionase în favoarea BCR pentru suma de 1.158.259 euro având printre clauze şi pe aceea de asigurare pentru riscul de nefinalizare a investiţiei!. După intrarea societăţii în insolvenţă, Banca a executat asigurarea, recuperând suma asigurată. Acest fapt ne conduce la concluzia că Banca a avut în intenţie, de la bun început , ca falimentul societăţii să se producă înainte de finalizarea lucrărilor obiectivului! Pentru ca scopul să fie atins, continuarea contractului trebuia stopată cu orice preţ, ceea ce s-a şi întâmplat în cele din urmă.
    Milioane de euro la „judecata de apoi” a DNA
    Fără a-i mai putea aduce înapoi soţul mort prin spânzurare (în data de 10 ianuarie 2010, la doar 3 zile după ce George Duţă fusese anunţat că intrase în insolvenţă), Daniela Duţă se hotărăşte să ceară, după doi ani de la dispariţia celui pe care l-a iubit mai mult decât pe orice, celor vinovaţi de această tragedie 2,5 milioane de euro şi daune morale în valoare de 5 milioane de euro. Trebuie precizat că deşi cazul a fost cercetat în prealabil de circa 4-5 poliţişti, şi ulterior de 2-3 procurori din cadrul Parchetului Giurgiu, demersurile văduvei Daniela Duţă au rămas până astăzi fără niciun rezultat. Cine ar mai fi avut timp de suferinţa şi nevoia de dreptate a unei biete femei singure, fără serviciu, obligată să facă faţă greutăţilor existenţei alături de singura sa fiică, ce, la rândul ei, şi-a întrerupt studiile la facultate pentru a-şi ajuta mama. După cum ne mărturisea, Daniela Duţă mai are încă multe de spus. Deocamdată ea speră ca DNA-ul să îndrepte o parte din răul ce i s-a făcut iar cei vinovaţi să plătească. Oricum, femeia este decisă să meargă mai departe spunând lumii întregi, tuturor autorităţilor internaţionale dacă va fi nevoie, nedreptăţile pe care le-a îndurat alături de soţul ei . Daniela Duţă mai declară că aceste mărturisiri sunt doar un prim episod din adevărurile pe care s-a decis să le destăinuie celorlalţi. Fostul administrator al SC OVIRA INVEST, pentru prima dată după tragedia ce s-a abătut asupra familiei sale, rupe tăcerea, făcând declaraţii incendiare despre moartea soţului său. Sinucidere sau crimă? Vom afla în curând! Până atunci trebuie să-i împiedicăm pe funcţionarii BCR să facă alte şi alte victime…
    23 septembrie 2011
    By Jurnal Giurgiuvean
    După ce, în ziua de 10 ianuarie 2010, George Duţă, patronul firmei OVIRA SRL din Giurgiu, era găsit spânzurat în atelierul de tâmplărie al societăţii sale, la aproape 2 ani soţia acestuia, Dana Duţă, continuă să se lupte cu haita de hiene din sistemul bancar românesc, denunţând crasa incompetenţă a unora dintre funcţionari, dar mai ales imobilismul şi duplicitatea conducerii BCR în relaţia cu creditorii. Deşi DNA a început urmărirea penală împotriva unor salariaţi ai Băncii Comerciale Române – sucursala Giurgiu, acuzaţi de „abuzuri grave în serviciu, uz de fals şi înşelăciune”, aceştia răspund reprezentanţilor presei cu acelaşi sictir cu care îşi tratează de mai multă vreme, clienţii… şi respectiv Legea! În rândurile de mai jos, administratorul SC OVIRA INVEST Giurgiu vă oferă alte câteva mostre din colecţia de şicane – „all seson – made in BCR!”
    ***
    Săptămâna trecută vă arătam cum devin băncile nişte cioclii ai economiei locale. Marea problemă este aceea că funcţionarii lor nu pot niciodată declara că au greşit din neştiinţă, atâta timp cât pretind că ei sunt cei mai buni, aşa cum sună de cele mai multe ori orice conţinut publicitar.
    Şi totuşi, o să constataţi singuri cum la BCR eroarea a devenit o adevărată obişnuinţă, ca să nu-i spunem… ”artă”!
    Conform declaraţiilor Danielei Duţă, BCR a lucrat în contractul de credit încheiat cu firma pe care o administra după sintagma „întoarce capul ca să te fur!” Spunem asta pentru că de multe ori din contractele încheiate de Bancă sunt omise articole întregi. Iată un exemplu: în contractul de credit nr.109/16345/21.05.2007 încheiat de BCR sucursala Giurgiu prin reprezentant Popescu Anghel – director şi OVIRA INVEST SRL Giurgiu prin reprezentant Duţă Daniela (denumită în contract „împrumutat”) la „Obiectul contractului”, articolul 3.2 („împrumutatul va putea efectua trageri din credit numai după prezentarea documentelor şi îndeplinirea următoarelor condiţii)” continuă cu… art. 3.2.4! Unde sunt articolele 3.2.1; 3.2.2 şi 3.2.3 nici Dumnezeu nu ştie! Le-a păpat amnezia! Au dispărut pe drumul cernelii. Şi de parcă cineva şi-ar fi dorit cu tot dinadinsul să încurce lucrurile rău de tot, pe pagina a doua, a patra şi a şasea a aceluiaşi contract amintit la început se face referire de alte 4 ori la acest „hocus-pocus” adică articolul 3.2.1, într-un context topic ce te înconvoaie, cităm: „art.3.3.1 pentru cazul prevăzut la 3.2.1 astfel…” Păi unde îţi este „trei-doi unul” cucoană BCR ? Şi ce scrie în el, că vrem s-o ştim şi noi! Câteva rânduri mai încolo, la articolul 3.4 cine credeţi că-şi face din nou apariţia? Stimabilul! art. 3.2.1 care nu-ţi dă pace nicio clipă deşi el a fost ucis încă de la naştere. Întrebată, de Daniela Duţă, cum justifică absenţa articolelor amintite din contract, Liliana Tonca, eminenţa fumurie a Băncii a enunţat sec: „E o eroare de format!” Un răspuns mai edificator nici că se putea. Cu încăpăţânarea tanchistului rus, Daniela Duţă face imediat dovada că eroarea de format este de fapt o practică a funcţionarului BCR, arătându-ne un act adiţional încheiat între cele două părţi, patru luni mai târziu (28.09.2007) în care se modificau cuantumul şi datele tranşelor, document în care, la art 3.2. se face referire la un alt avortat articol: 3.2.4!! În pagina doi a aceluiaşi act adiţional deşi fusese considerat „o eroare de format” art. 3.2.1 îşi face din nou apariţia din Zona Crepusculară, convingându-ne de data aceasta că adevărata „eroare…” este de fapt conducerea BCR Giurgiu, căreia pare că-i plac glumele proaste!
    ***
    Mai vreţi o mostră ? Sau poate vreţi un „monstru”… de contract bancar? Aveţi puţintică răbdare, că vi-l dăm. Iată un act adiţional – nr.199/16345/E/29.08.2008 – la contractul de credit nr.109/16345/21.05.2007 care NU schimbă cu nimic datele contractului, făcut formal, mimând faptul că s-ar dori ceva anume deşi el nu face altceva decât să copieze art. 5 al contractului (!?), precizând în mod prostesc că articolul respectiv face parte din contract. Pare că ori noi dăm semne vizibile de ramolisment ori că Alzenhaimerul i-a contaminat în masă pe funcţionari Băncii, făcând adevărate ravagii.
    ***
    Să continuăm însă… În data de 06.11.2008 BCR Giurgiu emitea societăţii OVIRA INVEST SRL o listă cu debitori în aşteptare comunicând d-nei Daniela Duţă că „în perioada 6.11 – 10.11.2008 firma era obligată să facă disponibil în cont în cuantumul sumei de 3.755,05 ron, aferente CEC seria RNCB 18 A nr.0146360. Chiar a doua zi (07.11.2008) la ora 16,09 BCR-ul ia societăţii OVIRA INVEST tot ce avea disponibil în cont la acea oră (1575,85 ron) sub pretextul unei „decontări parţiale” la fila de CEC. Abracadabrantul decont parţial al unei file de CEC, scos de BCR din pălăria de magician cu care îşi fraiereşte clienţii, se făcea cu Daniela Duţă în bancă! Probabil pentru a preveni un eventual scandal, Zoica Coman, operatoare ghişeu solicită d-nei Duţă un Ordin de plată pentru diferenţa rămasă la societatea BADUC pentru achitarea întregii sume de pe CEC. De bună credinţă, ca de fiecare dată când fusese solicitată de bancă, Daniela Duţă plăteşte acel rest de sumă, în valoare de 2.179,2 ron. Stupoare însă! La ora 18,56, când operaţiunile de Bancă devin sacrilegiu, funcţionarii încalcă regulamentul eliberând extrasul de cont cu nr. 1 din acea zi!!! Hai Liberare! Ăştia oare ne cred duşi?! Prin acest document se certifica faptul că OVIRA INVEST avusese de fapt disponibil în cont, dar că banii nu fuseseră extraşi de bancă la fila de CEC prezentată. Evident, spunem noi, cu intenţia ca OVIRA INVEST să intre încă o dată în CIP. „ Neşansa lor a fost faptul că eu mă aflam la acea oră în bancă”, ne relatează Daniela Duţă. „I-am cerut vehement directoarei Tonca explicaţii pertinente pentru această nouă „eroare”, şi am primit asigurări că până la ora închiderii băncii totul se va limpezi.” Aşa s-a şi întâmplat, anulându-se CIP-urile ce urmau a fi anunţate pentru acea zi, societăţii OVIRA INVEST. „Mai scăpasem o dată ca prin urechile acului! Părea că sunt prinsă
    într-un joc: pleca Dana Duţă din bancă, OVIRA INVEST intra în CIP; intra Dana Duţă în bancă, societăţii OVIRA INVEST i se anulau CIP-urile!” În urma acestor şicane, Daniela Duţă se hotărăşte să joace tare, sesizând Parlamentul României, mai bine zis Comisia pentru Cercetarea Abuzurilor, Corupţiei şi pentru Petiţii, prin adresa nr. 34/13858 /02.2009. Paradoxul a fost că cel care s-a sesizat de acest caz nu a fost vreun deputat giurgiuvean, cum ni s-ar fi părut normal, ci deputatul de Bistriţa Năsăud – Ion Ţinteanu. Acesta făcea precizarea că adresa administratorului SC OVIRA INVEST ar fi fost mai nimerit să fie trimisă comisiei de revizie a Băncii Naţionale a României şi nicidecum Asociaţiei Române a Băncilor, gândind probabil la sintagma cu „corb la corb nu-şi scoate ochii!”
    ***
    O altă ciudăţenie este faptul că adresa trimisă către Banca Naţională este mai întâi direcţionată către Direcţia de Supraveghere şi abia a doua zi către secretariat, deşi nouă ni se părea normal invers. Probabil însă că unii dintre funcţionarii BNR sunt… pe invers! După ce BNR promite tot felul de bla-bla-bla-uri bancheristice, se aşterne uitarea. Deşi Părintele băncilor din România (BNR) ar fi trebuit, conform legii, să răspundă în termen de 30 de zile. De atunci
    n-au trecut decât … 3 ani! Dar cum Mugur Isărescu nu ştie bancul cu Dabija (căci la cei 800 de milioane de lei/lună salariu chiar nu-l freacă grija de cineva), Daniela Duţă aşteaptă şi astăzi veşti despre o ipotetică analiză a cazului, aşa cum i se promisese în urmă cu vreo 36 de luni.
    ***
    La acest bilanţ s-ar putea adăuga cele 14 zile de coşmar, dintr-o lună calendaristică, în care SC OVIRA INVEST a gustat ba din agonie, ba din extaz, intrând şi ieşind din CIP ca din moarte clinică. O perioadă de infarct pe care BCR-ul nu o va putea niciodată răscumpăra cu vreo sumă Danielei Duţă, respectiv viaţa lui George Duţă, viaţa unui tânăr om de afaceri care n-are preţ! La cele de mai sus s-ar putea contabiliza şi dispreţul cu care directoarea Tonca a răpuns insistenţei publicaţiei noastre de a avea un punct de vedere. Un miserupism probabil emanat şi din suprasuficienţa ce i-o oferă funcţia soţului, prin protecţia fără bătrâneţe promisă de acesta, „lucrător” (după cum îl numea consoarta), la taman departamentul care soluţionează toate reclamaţiile făcute împotriva BCR! Vă daţi seama ce enchete dure, fără milă, ar putea face comisarul Tonca soţiei sale, după căderea serii printre tigăi şi pahare, pe masa din bucătărie, pentru toate sesizările venite din partea clienţilor Băncii?
    De altfel, am solicitat un punct de vedere oficial al conducerii Inspectoratului Judeţean de Poliţie asupra acestei situaţii, însă, până la închiderea ediţiei, nu am primit niciun răspuns.
    Ce-ar mai fi de precizat
    Aminteam în numărul trecut de o asigurare încasată de BCR la o poliţă încheiată de societatea OMNIASIG, ce a trezit o droaie de suspiciuni…
    „La solicitarea Centralei BCR, în data de 26.06.2007 firma pe care o administra încheiase cu Societatea OMNIASIG o poliţă de Asigurare (F nr. 738197) pe care o concesionase în favoarea BCR pentru suma de 1.158.259 euro având printre clauze şi pe aceea de asigurare pentru riscul de nefinalizare a investiţiei! După intrarea societăţii în insolvenţă Banca a executat asigurarea, recuperând suma asigurată!! Acest fapt spuneam în numărul trecut,
    i-a dus pe mulţi cu gândul că de fapt Banca a avut în intenţie, de la bun început, ca falimentul societăţii să se producă înainte de finalizarea lucrărilor obiectivului pentru a putea încasa banii de pe asigurare! Iar lucrul ăsta trebuia obţinut cu orice preţ. Preţul l-am văzut cu toţii: o familie destrămată, un bărbat ucis, o tânără abandonată într-un moment de răscruce al vieţii sale; o femeie căreia i s-a furat pentru totdeauna dreptul la fericire, dreptul la linişte… DNA-ul ar putea fi acea judecată de apoi pământeană ce i-ar putea aduce, precum Baltagul, Vitoriei Lipan, liniştea sufletească pe care o caută. Convinsă că nu mai are ce pierde, Daniela Duţă crede că ancheta care s-a început împotriva funcţionarilor BCR Giurgiu nu este decât o gară, fiind hotărâtă să meargă până la capătul drumului oriunde ar fi acest capăt.

    BCR cere drept la replica !
    Comunicare BCR on 23 mai 2012 at 12:35 pm
    BCR respinge orice informatii FALSE referitoare la o presupusa urmarire de catre DNA a angajatilor sucursalei din Giurgiu a bancii (cf. unui articol recent in paginile gazetei Jurnal Giurgiuvean).
    DNA a dispus explicit NEINCEPEREA urmaririi penale fiind dovedite respectarea ATENTA a reglementarilor legale, aplicarea STRICTA a procedurilor bancare, precum si comportamentul CORECT al angajatilor. NU se verifica informatia privind o presupusa interpelare catre banca initiata de catre Poliţia sectorului 3 din Capitală.
    In mod SUBVERSIV si FARA TEMEI se sugereaza ca angajatii BCR s-ar face vinovati de situatia firmelor OVIRA INVEST şi OVIRA SRL, al caror FALIMENT de facto este datorat, in intregime, administrarii defectuoase a unui proiect imobiliar riscant precum si deciziilor de afaceri aflate in contradictie flagranta cu situatia pietei imobiliare. In momentul in care clientul sau s-a confruntat cu dificultati, specialistii bancii au facut tot posibilul pentru a gasi solutii de neintrare in faliment. Cu toate acestea in momentul in care firma NU A RESPECTAT angajamentele asumate, s-a luat decizia de a nu creste expunerea fata de un proiect fara perspective.
    Alte acuzatii referitoare la presupuse castiguri compensatorii provenite din asigurarea de neplata a creditului nu dovedesc decat “SCENARITA” si lipsa unor notiuni DE BAZA privind activitatea de creditare (profitabilitatea produsului ar fi fost subminata iremediabil de catre neincasarea veniturilor din dobanzi, si majorarea primelor de asigurare).
    Va multumim,
    Departamentul de Comunicare al BCR

    REPLICA LA DREPT LA REPLICA !!!
    “Conducerea BCR Giurgiu” continuă să mintă cu neruşinare
    8 iunie 2012
    By Jurnal Giurgiuvean
    Urmare a articolului publicat de săptămânalul nostru: “Mai mulţi angajaţi ai BCR Giurgiu – anchetaţi în cazul falimentului firmei OVIRA şi morţii lui George Duţă”, apărut în 18 mai 2012, BCR Giurgiu ne-a solicitat publicarea unui drept la replică, atât în paginile săptămânalului cât şi pe paginile site-ului nostru, sub următorul titlu: “Informaţii FALSE privind presupusa urmărire penală de către DNA a unor angajaţi ai Băncii Comerciale Române”. Oripilat de atâta ipocrizie a BCR, un cititor onest al publicaţiei noastre ne-a trimis la redacţie această replică la “drept la replică”.
    Stimată Redacţie
    Sunt în măsură să dovedesc conducerii BCR că sunt nişte Mincinoşi! Iată care sunt argumentele mele:
    În dreptul la replică al BCR, publicat cu două săptămâni în urmă în “Jurnal giurgiuvean”, BCR respingea orice “informaţii FALSE “(??), referitoare “la o presupusă urmărire de către DNA a angajatilor sucursalei Băncii din Giurgiu”, minţind încă o dată, cu neruşinare, opinia publică giurgiuveană. Zugrăvindu-vă ca pe nişte fraieri, fariseii băncii scriau: “Alte acuzaţii referitoare la presupuse câştiguri compensatorii provenite din asigurarea de neplată a creditului nu dovedesc decât ipocrizia şi lipsa unor noţiuni de bază privind activitatea de creditare. Oare până unde merge impostura conducerii sucursalei Băncii Comerciale Giurgiu?
    Deşi în decursul a câtorva ediţii, publicaţia d-stră a dezvăluit, cu lux de amănunte, abuzurile, falsurile şi pseudo-profesionalismul angajaţilor BCR, acţiunile pe care aceştia
    le-au comis, deliberat şi cu incontestabil discernământ împotriva firmei Ovira Invest, firmă deţinută de către Duţă Daniela, conducerea Băncii continuă să se apere lamentabil.
    După fiecare material publicat, jurnaliştii au încercat, conform deontologiei lor, să ofere posibilitatea celor acuzaţi să se apere. S-au lovit însă cu toţii de un zid uman surdo-mut. Revelaţie însă! În ediţia “Jurnal giurgiuvean”, din 25-31 mai, BCR Giurgiu a devenit, ca prin farmec, vocal! Este adevărat că lansând doar nişte vocalize lovite de nepricepere, coerenţă şi mai ales logică, specifice unui coeficient de inteligenţă mediocră. Nemailuând în seamă greşelile grave de ortografie. Citind nota întocmită de “trompeta” BCR-ului, am dedus că aceşti falşi profesionişti în afacerile cu bani, merg mai întotdeauna pe premisa: „dacă negăm cu vehemenţă că avem probleme, acestea înseamnă că nu există!” Aşa că BCR respinge „orice informaţii false referitoare la o presupusă urmărire de către DNA a angajaţiilor sucursalei BCR din Giurgiu”. Acest lucru îl susţin însă doar până la următorul alineat, când, loviţi brusc de amnezie se contrazic, specificând: „DNA a dispus explicit neînceperea urmăririi penale…..”. Păi, domnilor ditamai bancherii, în aceste condiţii nu trebuia să specificaţi că DNA a dispus O PRESUPUSĂ NEÎNCEPERE a urmăririi penale???!!! Măi “profesioniştilor”, de ce nu încercaţi să trageţi storurile care vă întunecă mintea? Prin suprasuficienţa pe care o afişaţi nu faceţi altceva decât să deveniţi nocivi pentru noi, cei impinşi de vicisitudini să apelăm la o instituţie bancară, în timp ce voi fredonaţi simfonia nepăsării.
    Hai să nu vă mai ţin încordaţi şi să vă ofer alăturat, în facsimil documentul prin care DNA înţelege să înregistreze plângerea d-nei Duţă Daniela împotriva BCR, sub un număr penal (70/P/2011), la Secţia de combatere a infracţiunilor conexe celor de corupţie, dosarul fiind astfel repartizat unui procuror pentru efectuarea anchetei. E treaba mea de unde îl am! În plus, anexez la această replică la “drept la replică” şi documentul emis de Directia Generală de Poliţie al Municipiului Bucureşti (Poliţia sectorului 3 – Serviciul de Investigare a Fraudelor) în care, (ia fiţi atenţi!) se specifică: “BCR Giurgiu şi BCR Centrala sunt cercetate în conformitate cu prevederile art. 224, Cod Procedură Penală, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sector 3.” Aşa că n-o mai daţi la întors! Până în acest moment deja două instituţii ale statului ( DNA şi Poliţia Sect.3 Bucureşti), au confirmat în scris că sunteti cercetaţi penal.
    Deşi o sintagmă spune că „atunci când doi oameni îţi spun că eşti beat ai face mai bine să te culci”, din nefericire, conducerea BCR Giurgiu nu numai că ignoră acest sfat, ci continuă să o ţină ca surda pe mormânt, că singurul vinovat de falimentul firmei OVIRA INVEST este administratorul societăţii, Duţă Daniela, care “a condus defectuos un proiect imobiliar riscant”. Măi să fie! Şi atunci cum rămâne cu faptul că în privinţa activităţii de creditare, obţinerea unui credit se face în urma acordului încheiat cu Banca după ce “presupuşii” specialişti ai acesteia analizează dosarul de credit al persoanelor implicate în derularea acestuia, verifică eligibilitatea proiectului supus creditării, iar după studiul de piaţă privind profitabilitatea şi riscurile proiectului, într-un final, încasează o căldare cu bani de la client, sub titulatura onestă de „comision de acordare a creditului”?! Comision care, în cazul societăţii Ovira Invest, a fost de 1,5% din valoarea creditului, adică vreo 45.000 de “euroi”! Ola-la!
    Aşadar, Banca face evaluarea riscurilor privind realizarea unui proiect de investiţii şi nu clientul! Odată ce au aprobat un astfel de credit bancherii au avut deplină cunoştiinţă de posibilele riscuri. Cu atât mai mult cu cât aportul băncii a fost de peste 84% din valoarea proiectului şi doar diferenţa de 16% a reprezentat aportul firmei Ovira Invest. Pseudo-specialiştii BCR mai fac referire, în acest informal drept la replică cerut publicaţiei noastre, la situaţia pieţei imobiliare, sugerând voalat că la momentul derularii proiectului de investitie al SC Ovira Invest, piaţa ar fi fost lovită de o oarece instabilitate sau risc de prăbuşire. Amintesc că perioada mai 2007-octombrie 2008 a fost cea în care BCR a permis firmei Ovira Invest să-şi deruleze proiectul. Despre ce fel de „situaţie a pieţei imobiliare” discutăm, atunci, domnilor???!!!.
    Se mai face zicere în dreptul la replică al BCR despre faptul că aceiaşi “iluminaţi” ai băncii ar fi făcut “tot posibilul” pentru a găsi soluţii de neintrare a firmei Ovira Invest în faliment. S-o creadă mutu…de la căluş! Din câte ştiu (şi ştiu multe!), BCR Giurgiu şi, în mare parte, BCR Centrala nu are specialişti, fapt dovedit cu înscrisurile pe care vi le-a adus la cunostinţă chiar Duţă Daniela, în ediţiile anterioare. În al doilea rând, „tot posibilul” de care aceşti “ordinari” (ca derivat al termenului “extraordinar”), vorbesc a fost de fapt o solicitare către instanţa Giurgiu, pentru intrarea firmei Ovira Invest in FALIMENT! (Pot anexa copie după această cerere, dacă măriile voastre doresc!). Şi atunci despre ce se vorbeşte în acest drept la replică???!!!
    Singurul lucru cert este că doar firma Ovira Invest a făcut toate demersurile posibile pentru a nu se ajunge la faliment. Lovită greu, evident, de falsurile uzitate cu nonşalanţă, de către BCR. Şi cu toate astea administratorul firmei Ovira Invest nu s-a adresat direct organelor de cercetare penală. A încercat iniţial să rezolve problemele create de BCR sesizând Asociaţia Română a Băncilor, apoi Banca Naţională a României, apoi Parlamentul României (Comisia Petiţii şi Abuzuri). Mai mult, în octombrie 2009 Ovira Invest a apelat la Societatea Civilă Profesională de Mediatori “Ion Dedu& Andreea Răduţ”, pentru a soluţiona conflictele cu BCR pe cale amiabilă. Deşi BCR a fost invitată de aceştia de doua ori la mediere, BCR nu s-a prezentat niciodată!
    Ca să îşi justifice totuşi lipsa de la dialog, “beceriştii” au transmis pe fax, biroului de mediatori că vor da curs medierii abia după ce creditul va fii restituit integral. Păi atunci ce mai trebuia mediat???!!! Te ia capul nu alta! Până şi în ultimele rânduri ale dreptului la replică pe care BCR l-a dorit publicat, aceştia nu se leapădă de ipocrizie, menţionând o aşa zisă asigurare de neplată a creditului. Minciună, de trei ori minciună!!!
    Ovira Invest a încheiat cu societatea de Asigurări „Omniasig“ – Giurgiu o poliţă în caz de NEFINALIZARE a proiectului de investitii, şi nu în caz de neplată a creditului. Confuzia este scuzabilă. Doar am demonstrat mai sus cât de potenţi intelectuali sunt beceriştii! Deşi destul de voalat, ei recunosc însă că au încasat asigurarea, din care BCR a obţinut un profit de 583.000 euro!! Adică un profit mai mare decât veniturile obţinute din dobânzi şi majorarea primelor de asigurare!!! Aşadar, cine împrăştie „informaţii false“? Cine-i mincinosul? În loc de corolar al celor de mai sus nu mai am de spus decât atât: “Unde eşti tu Tepeş, Doamne? / Că punând mâna pe ei,
    Să-i împartţi în două cete, de nebuni şi de mişei,/ Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni/ Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!”

    BCR mulţumeşte pentru colaborare unui giurgiuvean decedat în urmă cu 2 ani!

    Nu demult publicaţia noastră scria despre faptul că mai mulţi angajaţi ai BCR Giurgiu sunt anchetaţi în celebrul, de acum, caz al falimentului firmei OVIRA şi morţii suspecte a omului de afaceri George Duţă
    Pentru cei mai puţini avizaţi, soţia patronului societăţii OVIRA o acuza, în acelaşi material, pe Liliana Tonca, directoarea BCR Giurgiu de moartea soţului ei.
    În urma acestor aspecte jurnaliştii publicaţiei noastre au declanşat o anchetă ce a fost luată în serios, drept pentru care DNA-ul a început urmărirea penală împotriva sucursalei BCR Giurgiu. Acest demers venea în urma sesizării la DNA a soţiei patronului SC OVIRA, Dana Duţă. Aceasta reclama gravele abuzuri în serviciu ale conducerii BCR, învinuind Banca de moartea soţului său, dovedind în paginile publicaţiei şi în câteva din ediţiile emisiuni „Ce-ar mai fi de spus” (pe postul de televiziune locală, Muntenia TV), toate şicanele pe care conducerea Băncii le-a făcut familiei Duţă, cu intenţia vădită de a o aduce în faliment. Drept consecinţă a dosarului trimis de DNA, Poliţia sectorului 3 din Capitală a solicitat BCR Giurgiu punerea la dispoziţie a fişelor postului şi a adreselor angajaţilor Băncii, persoane ce se fac vinovate de falimentul firmei OVIRA INVEST şi OVIRA SRL şi evident de moartea soţului său, George Duţă, administrator în una dintre cele două firme amintite mai sus. Conform procedurilor, după primirea scrisorii din partea BCR, organele de anchetă vor începe audierile celor învinuiţi. Ei sunt: Liliana Tonca – director Sucursala BCR Giurgiu, Marian Cazacu – consiler clienţi – zonă rapidă şi Zoe Coman – operator ghişeu.
    De data aceasta vă oferim un document inedit, care vorbeşte lesne despre modalităţile sinistre pe care BCR le folosesşte în relaţia cu clientela sa. În data de 5 ianuarie 2012 – adică la doi ani după moarte lui George Duţă, găsit spânzurat în atelierul său, caz intens mediatizat – familia acestuia primea o adresă din parte BCR care pare o glumă morbidă:
    “Stimate client, Duţă George
    Am intrat împreună într-un nou an, cu bucuria de a fi alături de dumneavoastră (n.r. Doamne fereşte!). Vă asigurăm că şi în acest an vom continua să aducem îmbunătăţiri serviciilor noastre şi calităţii acestora (n.r. Se vede cum!). Vom continua dezvoltarea de noi modalităţi, unele revoluţionare, de efectuare a operaţiunilor de cont curent, în cele mai bune condiţii şi în mod eficient.
    Suntem mândri să vă amintim ….
    Cu stimă
    Cătălina Zincenco – Şef Departament Produse de Economisire şi Investiţii
    Oana Petrescu – Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking”
    Reamintim că George Duţă împlinea pe 10 ianuarie 2012, doi ani de când îşi pusese ştreangul de gât, lăsând în urmă o familie răvăşită de durere!!! Semnatarul sinistrei adrese este culmea (!) una din salariatele BCR împotriva cărora soţia victimei Dana Duţă a făcut plângere penală. Ce să credem atunci?
    Dana Duţă declară: “Să fie vorba de o glumă sinistră de Alzheimer sau o altă şicană menită să-i mai lovească odată psihicul greu încercat. Gluma i-a însă dimensiuni apocaliptice, transformându-se în nebunie, atunci când soţia lui
    George Duţă primeşte – în două rânduri – după cum ne declara în interval de doar opt luni (în cursul anului trecut şi începutul acestui an), vizita unei comisii de mobilizare – recutare din partea Poliţiei Giurgiu, care îl soma pe George Duţă să se prezinte la circa de Poliţie pentru o serie de formalităţi. După ce au aflat că pentru a lua contact cu George Duţă trebuie mers în Cimitirul Smârda poliţiştii au recunoscut soţiei celui decedat că baza lor de date “e varză doamnă, e varză!”. Ca multe alte lucruri din România atunci când vine vorba de instituţiile statului.
    P.S. În scurt timp publicaţia noastră va da publicităţii un cat care va demonstra un lucru fulminant despre competenţa profesională a salariaţilor din Banca Comercială.

    Materialele de mai sus sunt rezultatul investigatiilor jurnalistice facute de Tincu Florin – Jurnalul Giurgiuvean

    • Buna ziua stimata doamna si dati-mi voie sa fiu impresionat cum simpli cetateni reusesc sa demaste aceste camatarii legale care au plecat sub forma de organizatie TIP CARTEL conform consliului concurentei si au ajuns sa faca tranzactii tip casa de schimb cu populatia. Ceea ce dvs. exemplificati aici este foarte grav si cu siguranta este o informatie utila pentru toata lumea. Tinand cont de toate informatiile pe care dvs. le aduceti este necesara o discutie mai amanuntita, ori un raspuns ar fi mult prea complex.

      Cu stima, av Cuculis 0722298011

  11. Buna ziua Ma aflu intr-o situatie disperata si, va rog ,din suflet, sa ma ajutati daca puteti. Este vorba despre un credit pe care l-am contractat cu fostul meu sot prin programul Prima Casa cu care ne-am cumparat un apartament. In noiembrie 2013 la data de salariu am constatat ca mi s-a instituit poprire pe salariu fara ca eu sa stiu de catre cine si de ce.Aflu ulterior de la banca unde am cardul de salariu adresa unui executor judecatoresc. Am luat legatura cu el si atunci am aflat ca banca declarase creditul scadent anticipat si-l imputernicise sa recupereze datoria de la noi .Eu am divortat de sotul meu in luna mai 2012, dar ca urmare a situatie tensionate si din dorinta de a-mi proteja copilul minor, in luna nov 2011 m-am mutat impreuna cu copilul din apartament. Fostul sot a sustinut cu tarie ca vrea sa pastreze apartamentul si ca se va ocupa el de plata ratelor dar nu a fost asa… el vrea casa dar…. sa nu plateasca. A abandonat plata ratelor fara ca eu sa stiu .Mentionez ca nu am facut partajul din motive financiare.Dupa plecarea mea din apartament acesta l-a folosit intr-un mod total iresponsabil acumuland datorii fff mari atat la intretinere cat si la toti ceilalti furnizori: gaze, lumina, cablu tv..Cat timp am fost impreuna, pana la divort, ratele au fost platite la zi.Acum suntem in faza de executare silita a apartamentului si eu nu am fost instiintata de nimeni.El este titular de credit si eu coimprumutat(dar si coproprietar). Pentru informatii despre credit,in timpul casniciei, a trebuit sa mi se faca o imputernicire care dupa divort a fost anulata si asa nu am mai avut acces la nicio informatie despre acest credit.Am luat legatura cu fostul sot sa mergem impreuna la banca sa cerem acordul acesteia pentru a vinde noi apartamentul la pretul pietei nu pe un prêt de nimic cum se procedeaza la o licitatie…dar el a refuzat,spunand ca vrea sa pastreze apartamentul I-am propus ca daca el nu poate sa duca ratele, sa incerc eu sa-l preiau ,tot cu acordul bancii…nici asa nu a fost deacord . Mi-a spus ca are o promisiune de imprumut de 25000 euro,pe care ar vrea sa-i dea bancii si apartamentul sa-i ramana lui, avand in vedere ca valoarea creditului este de 49000 de euro iar de datoria fata de fondul de garantare el a uitat ,sau poate vrea sa ma pacaleasca….eu nu inteleg de ce atata tainuire,sa se faca toate acestea fara sa stiu si eu .Intrebarea mea este : Ce trebuie sa fac sa ies din situatia asta ?Unde trebuie sa ma duc? As putea sa ajung la o intelegere cu banca, in lipsa lui ,de a acoperi eu restantele si de a continua cu ratele, cu conditia ca sa raman eu cu creditul si cu apartamentul? As putea sa-l invinuiesc pentru ca mi-a ascuns situatia reala si sa-i cer daune morale in instanta? Ca de nu …sunt buna de plata toata viata fara sa beneficiez de acest apartament cu nimic.Va multumesc anticipat!

    • Buna ziua stimata doamna. Imi pare rau sa vad ca sunteti in aceasta situatie. Nici nu stiu cum sa incep pentru a va explica mai bine situatia in care va aflati. In primul rand fiind codebitor aveti acces la fel ca si debitorul principal, mai ales ca mai mult decat sigur ati renuntat la beneficiu de discutiune, fapt pentru care in momentul inceperii executarii silite dvs. sunteti executata direct pe bunurile ipotecate au nu. Cred ca varianta clara si sigura este sa rezolvati problema de maniera lamuriri situatieei creditului, fiindca imi este teama, ca acest sot al dvs. daca mai asteapta mult, cei 49000 E pe care i-ati luat or sa ajunga prin dobanda penalizatoare la 100000 Euro.Va indrum sa incepeti prin a lamuri situatia cu el ori daca nu este de acord prin forta coercitiva a instantei. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  12. Buna ziua domnule avocat.
    Va multumesc, in primul rand, pentru profesionalismul dvs., profesionalism pe care l-ati dovedit parcurgand informatiile (si nu putine!) pe care vi le-am expus si, in al doilea rand, pentru interesul pe care l-ati exprimat pentru aceste incalificabile actiuni ale BCR. Va stau oricand la dispozitie cu documente care vin in sustinerea celor relatate . Telefonul meu este 0785836xxx – Daniela Duta.
    Cu respect,
    Daniela Duta

    • Buna ziua stimata doamna. Ma bucur ca va pot fi de folos. In cel mai scurt timp revenim la dvs. telefonic pentrua discuta mai multe. Intre timp sa fie pregatite contractele de credit si actele aditionale fiindca dicutia nu poate fi una scurta. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  13. Buna ziua. Am.si eu o nelamurire. Sotul meu a luat un credit la banca si a girat cu apartamentul. Neluand salarul de la servici cateva luni nu a mai platit. Am inceput sa depunem apoi lunar cat puteam 50-100 de euro. Chiar si dupa nunta am depus o mie de euro. Dupa cateva luni ne-am trezit acasa cu o hartie de executare silita. Cand am mers la banca sa vedem care e treaba am cerut si un extras de cont cu sumele pe care le-am depus…si am observat ca nu aparea nici suma de o mie de euro si nici cateva sume mai mici pe care le-am depus dar de la care am pastrat chitantele. Orice suma care intra sau iese din cont trebuie sa apara pe extrasul de cont. Nu e posibil sa ne si ia banii si sa ne ia si casa. Acuma suntem cu ei in judecata dar a trebuit sa evacuam ap. Va rog sa ne ziceti daca am avea sanse sa castigam. Va multumesc

    • Buna ziua stimata doamna. Aveti dreptate, insa ceea ce se pare ca nu ati inteles este ca daca nu a fot respectata obligatia de plata LUNARA iar aceasta obligatie a fost nesocotita mai multe luni, degeaba au fost depusi cei 1000 Euro, Imi pare rau sa aud situatia dvs. cu siguranta, daca sunteti executati de Suport Colect se pot face foarte multe, insa am rugamintea la dvs. sa reveniti cu un mesaj prin care sa ne comunicati exact banca, ceea ce contestati, momentul executarii, etc.

      Cu stima, av Cuculis 0722298011

  14. Am fost executat de Suport Colect am incercat sa ajung la o intelegere cu ei dar sau comportat ca niste camatari am depus bani care nu apar in cont inseamna ca nu lucreaza la vedere
    intentionez sa depun o plingere la procuratura
    nu renunt te rog dami sugesti ce se poate face impotriva lor

    • Buna ziua stimata doamna. La aceasta intrebare, v-am raspus si ieri. Cu atat mai mult puteti demara o actiune penala daca exita dubiu in priviinta tranzactionarii corecte prin conturile dvs. Mai mult de atat, pana la solutionarea plangerii penale care dainuie in tip, cel mai bine este a deschideti o actiune civila in contestatie la executare.

      Cu stima, av Cuculis 0722298011

  15. Buna ziua,
    Ma numesc Constantinescu Cristina si va deranjez in legatura cu urmatoarea problema – in anul 2007 am contractat (eu si sotul meu ) un credit ipotecar de la BCR Iasi in valoare de 54000 eur . Din cauza unor probleme nu am mai putut plati iar creantele au fost preluate de catre Suport Colect (camatari legali cum bine i-ati intitulat) cu care am incheiat si un acord de plata pe care nu l-am putut respecta . Dosarul a fost predat la executor , am platit taxa de 8600 ron la acesta , dupa care s-a intocmit un nou acord cu Suport Colect , acord prin care ni se impunea sa platim 58868 eur in 3 rate lunare (aug,sept,oct 2013).Am platit 34000 eur iar restul de bani nu mai avem de unde sa-l dam. Am facut cereri de amanare la care nu am primit nici un raspuns.Am intrebat de ce mai trebuie sa platim suma asta atata timp cat am returnat aproape 60000 eur in timp de 8 ani , deci returnam imprumutul cu 17 ani mai devreme .Care sunt penalizarile si dobanzile ce s-au aplicat de am ajuns la aceasta suma?.Nu am primit nici un raspuns-de fiecare data eram purtati de la Iasi la Bucuresti si invers. Va rog din suflet sfatuti-ma ce sa fac sa nu imi pierd casa . Va multumesc si astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra .

    • Stimnate domn. Din pacate nu spun lucrul acesta doar pentru un sigur justitiabil. Suport Colect, cu tot respectul desprins pentru orice societate comerciala, NU POATE DESFASURA ACTIVITATI BANCARE. Astfel, acest SRL s-a subrogat in drepturile bancii si a inteles sa creasca dobanzile si sa abuzeze de contractul incheiat cu BCR in detrimentul dvs. Mai mult, cesiunile s-au facut sub forma de calup, astfel incat apare din start aceasta cesiune nedreapta. Aveti la indemana actiunea pe drept comun sau contestatie, in cazul inceperii executarii silite. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  16. Buna seara,
    In anul 2008 tatal meu (administratorul firmei) a contractat mai multe credite ( mult prea multe din punct de vedere legal cred)…Cu mare greu a platit 2 dintre acestea, 3 ramananad restante. Din 2010 am fost predati la tot felul de firme acum fiind la Mandatarii Cee Collect. Am trimis angajamente de plata, si cereri de reesalonare la BCR acestea fiind inregistrate neprimind nici un raspuns. Acesti mandatari ne-au executat silit prin BEJ si acum suntem la faza evaluarii garantiilor ( casa matusii mele si un teren al parintilor mei).
    Cand vorbim cu angajatii bancii, ne sugereaza sa le platim lor( in contul poprit), cand vorbim cu mandatarii de spun sa le trimitem lor o cerere si discuta ei cu banca, cand vorbim cu executorul ne spun sa le dam lor banii ca ei se ocupa de caz….in fine…mai pe scurt nici nu stim daca a fost cumparata creanta sau nu, conturile firmei fiind poprite, aparand cu datorii si la banca si la executor. In urma cu vre-un am, un alt executor judecatoresc a sustras suma de aprox 8300 lei care nu se regaseste nici astazi ca scazuta din credit, penalizari sau dobanda.
    BCR nu ne da nici un raspuns concret, executorul accepta reesalonare in max 3 rate acestea fiind imposibile la totalul calculat de banca de aprox 220,000 lei (credit+dob+restante).
    Dobanzile si penalitatile sunt uluitoare . Avem vreo sansa la o reesalonare omeneasca pe care sa o putem respecta. Putem face ceva in aceasta privinta? Daca da, ce?
    Cine ne poate indruma/ajuta?
    Va multumesc

    • Reesalonare nu putem sa discutam in instanta. In instanta va pot ajuta cu anulare, recaluclare sume etc. Mare grija, BCR prin mandatari NU AU VOIE SA APLICE DOBANZI.
      Cu stima, av Cuculis 0722298011

  17. pentru a face contestatie la executare silita trebuie platit acel 10 la suta din valoarea casei fara el nu se poate?

  18. va solicit un sfat in privinta urmatoarei situatii:
    am contractat un credit de nevoi personale garantat cu ipoteca in 2008 de la volksbank. ulterior in 2010 am actionat in instanta banca , pentru recuperarea comisonului de risc, ca fiind clauza abuziva. am castigat definitiv in 2012. din pacate sitautia mea financiara nu s-a imbunatatit si am acumulat din nou restante. am solicitat prin cereri scrise bancii, sa imi acorde dobanda legala pentru sumele reprezentand comisionul de risc si returnarea sumelor de 25 de franci, platiti ca penalizare, cand intarziam plata mai mult de 5 zile. consideram ca datorita platii comisionului de risc pana in 2010, am facut plati nedatorate, si atunci penalizarile nu-si aveau sensul.raspunsurile bancii au foat negative si ulterior au deschis actiune de executare silita. anterior actiunii lor, eu am deschis o alta actiune in instanta prin care solicitam cele mentionate anterior, adica dobanda si anularea comisioanelor de panelizare. cert este ca daca acestea mi-ar fi fost
    acordate in timp util, cererea lor de declarare scadenta a creditului nu ar fi avut obiect, deoarece s-ar fi anulat restantele. intrebarea in momentul de fata este daca am vreo sansa la stoparea executarii silite?.
    daca aveti vreo sugestie, va rog sa-mi comunicati

    • Stimata doamna, logica dvs. este corecta, doar ca aveti de facut aici o actiune de punere in situatia anterioara. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  19. BUna ziua
    Am un card de credit la Alpha Bank, pt care platesc lunar rata. In aceasta luna am intarziat cu plata 2 saptamani, iar astazi m-a sunat cineva de la firme Cycle sa ma intrebe cand platesc rata. S-au prezentat ca si colaboratori si bancii. E normal ca Banca sa imi dea datele iar ei sa mi le foloseasca, din moment ce creanta propriu-zis este a bancii, nu a fost cesionata catre Cycle?
    Multumesc

  20. Buna ziua sunt intr-o situatie pe care nu am regasit-o niciunde, si anume: am un credit ipotecar luat de la BCR in 2008. In 2012 febr s -a platit ultima rata pentru ca nu am mai putut plati. Creanta s-a cesionat la Suport Colect am primit notificare de la ei in aug 2012 dupa care , anul acesta 2014 am primit o alta notificare de la BCR ca aceasta creanta este inapoi la ei si acum incep executarea. Intrebarea mea este: o creanta o data vanduta poate fi rascumparata de BCR sau care e mecanismul?? Multumesc.

    • Buna ziua. Poate fi rascumparata insa lucrurile stau in felul urmator: Daca este cesionata, trece in mod cert in executare. Cu stima, av CUculis 0722298011

  21. buna ziua am o problema in 2007 am facut un credit de nevoi personale cu ipoteca la BCR.Dar din pacate din 2013 am avut niste probleme si nu am mai putut plati rata din ianuarie 2013 pana in august 2013.Rata era de 250 de E pe luna dar eu am depus sio cate 500 de E pentru a ajunge cu ea la zi.Anul acesta sotul nu a mai avut de lucru si din luna a 5a anul acesta nu am mai platit,si s-a facut popriri pe salarii si mi-a venit si plicul acasa de la CEE COLLECT cu executarea silita.Am sunat la ei sa ma inteleaga si sa reiau din nou ratele,iar ei au spus ca nu mai pot sa mai fac rate cu ei si ca in termen de maxim 10 luni trebuie achitat tot creditul de 30.000 de E dar eu am scos de la BCR 23.000 de E.Vorbind cu ei mi-au spus ca trebuie sa achit cate 3000 de E pe fiecare luna cea ce mi se pare exagerat de mult deoarece nu am de unde.Va rog spuneti-mi ce am de facut sunt intr-o situatie disperata este apartamentul parintilor mei ipotecat.Va multumesc

  22. Avem un credit cu ipoteca la BCR pe care, din anul 2012 nu l-am mai putut plati, fapt pentru care, aceasta firma CEE COLECT prin executorul judecatoresc a introdus actiune in instanta pentru executarea prin orice mijloace a contractului de credit. Nu s-au ocupat de vanzarea apartamentului, dobanzile cresc (in vara ne-au comunicat o suma, iar acum este mai mare cu 2000 de euro), dar a solicitat executarea cu 1/3 a salariului meu cat si a pensiei mamei care, prin contractul de credit nu are decat calitatea de garant imobiliar. Am facut o cerere prin care solicit sa pot vinde eu apartamentul si sa suspende executarea salariului. Am sunat executorul sa-mi spuna ce zic cei de la Collect, iar acestia au zis ca trebuie sa trimita cererea la BCR. Daca ei sunt mandatari ai BCR pe acest contract, de ce mai trebuie sa solicite la BCR instructiuni? Cum credeti ca ar trebui sa procedam legal ca sa nu fiu executata pe salariu atat eu cat si mama pe pensie. Va multumesc.

    • Si in cazul CEE Colect se pune aceeasi problema. Vorbim despre un srl care nu se poate incadra in dispozitiile legii 58/1998 astfel incat va indrum care contestatie la executare pentru a putea desfiinta executarea in intregul ei. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  23. Buna ziua ! In 2008am contractat un credit de nevoi personale fara garantii fara co-creditori.(8000e),am reusit sa platesc doar cateva rate, si din 2009 nu am mai platit deloc. In urma cu doua zile m am trezit cu propire pe cont ( au luat 60 lei). Si am aflat astfel ca sunt in executare silitare de un executor dupa ce inainte a fost la firma Kruk. mentionez ca fin 2009 nu am avut niciun contact cu banca sau cu firma Kruk, nu am vorbit nu am semnat nimic!
    va rog , dati- mi un sfat ce sa fac? sa incep sa platesc la executor ? o suma aproape dubla?
    multumesc f mult !

  24. Buna ziua! am o mare problema, daca puteti ajuta . Am contractat un credit nevoi personale la BCR in 2008, am platit cateva luni si tot din acel an n- am mai reusit sa platesc nimic pana in ziua de astazi. Am aflat ca mi s-a pus executare silita pe un cont in care aveam 60 lei. Mentionez ca nu am nimic pe nume, nu am avut salariu in ultimii 3-4 ani. Nu am codebitori sau garantii. dosarul de executare este din noiem 2014. va rog din suflet, un sfat?
    Cu respect!

  25. Am luat un credit de consum in 2007 iar din 2008 n-i s-au redus veniturile salariale si nu am mai platit rata intreaga.La o alta banca am obtinut o reducere a ratei pe 3 ani.La creditul de consum banca nu m-a inteles ca nu mai pot plati si nu m-a ajutat in nici un fel ,asa ca am intrat in imposibilitate de plata.La momentul actual am poprire pe salariu de la executorul judecatoresc de aproape 1 an iar pe 23 02 2015 am primit o somatie ,ca in cazul in care in 15 zile nu depun intreaga suma+penalitati sicheltuieli de executare i-mi executa imobilul.Nu se poate face o reesalonare a datoriei fara alte adausuri din partea executorului[care si asa a fost maxim]?Acum o luna s-a angajat si sotia si pe linga poprirea mea din salariu am mai putea suporta o suma modesta .Imobilul este ipotecat la alta banca pe un credit imobiliar unde mai am de plata 27 ani dar sunt la zi.

  26. Buna ziua.Am trimis niste documente la d-vs in legatura cu executarea silita dar nu am primit nici un raspuns.Va rog sa imi spuneti cand il voi primi.Multumesc.

  27. PENTRU O DESPAGUBIRE DE LA PARTAJ DE BUNURI COMUNE .SE POATE ACHITA SI IN RATE ,EU SUNT ANGAJATA SI AM UN SALARIU DE 1000> SI BINEINTELES NU AM BANI DE UNDE SA IL DESPAGUBESC .SUMA DE DESPAGUBIRE AR FI DE 41.000LEI ASTEPT UN RASPUNS DE LA DV.

  28. Bună ziua. Am și eu o întrebare, am la bcr un credit prima casă care are rațele achitate la zi, iar la bancă Transilvania am un alt credit de nevoi personale pentru care nu am mai plătit. Acum bancă Transilvania mă amenința cu executare silit din casă luată de la bcr, pentru care mai am de plătit 27 de ani. E posibil ca bancă Transilvania să ia casă deși teoretic este a bcr- ului? Va multumesc

    • Buna ziua, problema se pune ca daca dvs. nu veti achita ratele resante, din pacate va poate contamina celalalt credit ipotecar. Din punctul meu de vedere ar trebui sa fiti foarte atent, fiindca desi instituita o ipoteca, imobilul poate fi vandut si chiar aveti in contractul cu BCR o asemenea clauza. Cu stima, av Cuculis 0722298011

  29. buna ziua!am un credit la raiffeisen la care nu am mai putut sa platesc ratele si a intrat in scadenta anticipata si pt care mi s-a facut poprire pe 1/3 din salariu de catre un executor judecatoresc.desi am aproape 3 ani de cand am poprirea suma totala pe care o datorez bancii continua sa creasca.este normal acest lucru?ce pot face ca sa nu mai imi creasca suma aceea,pt ca in conditiile date eu nu o sa achit niciodata datoria si aceasta o sa tot creasca.va multumesc anticipat

  30. Bună ziua ! în anul 2007 părinții mei (tata titular, mama coplatitor) au luat un credit ipotecar în valoare de 49500 euro.Pana în 2010 au plătit ratele, dar apoi au fost scăderile salariale și nu am mai facut fata ratelor și nu au mai plătit ! in perioada cat parintii mei au platit ratele, acestia au darmat (cu autorizatie de demolare)cladirea veche si un baza unei autorizatii de constructie au construit alta casa, dar care nu a ajuns sa fie intabulata pentru ca nu au reusit sa o finalizeze! nemaiplatind creditul s.a.ajuns la suport colect, bineînțeles ! apoi s’a ajuns la executor care în mai multe licitații nu a reușit sa vândă imobilul, dar casa nefiind intabulata, nu a putut fi evaluata și nu a reprezentat Bun supus executării, astgel la executare a fost scos doar terenul ! Anul acesta, in luna septembrie eu și soțul meu am achiziționat terenul executat la prețul de 18000 d euro, dar fără casa costruita în momentul d fata pe teren! în luna noimbrie, tatăl meu a decedat …lăsând lucrurile foarte încurcate! Nu știm ce e de făcut și în ce direcție sa mergem …eu și soțul meu deținem. în momentul d fata doar terenul…și a mai rămas o datorie de 40000 d euro d p urma tatalui (acum fiind doar mama ) …care ar fi următorul pas, ca sa ajungem și noi sa ne facem ceva pe terenul respectiv …

  31. buna ziua.am un credit la bcr care a fost cesionat catre cee collect iar ei la dat spre executare silita eu am luat legatura cu executoru mia spus sa fac o cerere de esalonare pe care o va trimite catre cee collect iar raspunsul va veni in doua saptamini am incercat sa iau si eu legatura cu cei de la collect dar nu raspunde nimeni la telefon problema este ca suntem 7 persoane care locuim in aceasta casa care daca sar vinde am ramine sub cerul liber noi suntem deacord sa platim rate daca cei de la colect nu vor fi de acord eu ce pot sa fac sa nu mi se vinda casa multumesc.

  32. Buna dar eu cu ce am gresit dar eu am platit la zi banca si suport colet mau amenitat si au Zis bcr si suport colet nu ai ai dreptul sa platesti rata mau blocat cont si acum vor sa mi ia ap cu ce am gresit creditele la bcr

  33. Buna seara!Va scriu pentru ca am si eu problema destul de grava.In luna februarie 2008 am am contractat un credit cu BCR, un credit de nevoi personale la care a fost pus gaj apartamentul.Intre timp am divortat de sotul meu si am plecat din aparatament,ulterior el plecand la Brasov cu serviciul,apartamentul ramanand gol si nelocuit.Acum in noiembrie 2017 am primit la locuinta parintilor mei ( acolo unde locuiesc acum) si la serviciu adresa de poprire pe cardul de salariu.Am luat legatura cu sotul meu care nici el nu mai stia nimic,la fel i s-a pus si lui poprire pe conturi.Mentionez ca nu s-a platit nimic la acest credit din februarie sau martie 2009.In adresa spune ca poprirea se face la solicitarea creditoarei EOS CREDIT FUNDING BL DESIGNATED ACTIVITY COMPANY prin reprezentant B2 KAPITAL PORTOFOLIO MANAGEMENT S.R.L.Va rog sfatuiti-ma ce este de facut?Va multumesc anticipat!

Lasa un comentariu si un avocat raspunde (Completati cu nume, email si telefon)

Adresa ta de email si telefonul nu vor fi publicate. Câmpurile obligatorii sunt marcate *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.